Întâmplări de la angajare

Just another WordPress.com weblog

Las-o așa!

Am nimerit la un moment dat ȋntr-un cuib de ingineri. Nu mă ȋnțelegeți greșit. Nu am nimic cu inginerii ȋn general, doar cu o categorie aparte, pe care vă invit s-o cunoașteți prin experiența mea 😀

După cum spuneam, nimerisem ȋntr-un cuib de ingineri, un cuib bine ȋnchegat și care ȋncercau, cu greu, să accepte printre ei și un omuleț care să se ocupe de marketing. Inginerii, știți cum se zice, băieți deștepți. Ei…deștepții ăștia erau doar femei, ȋn afară de șef. Au avut grijă ȋncă de cȃnd am fost prezentată să mă pună la current cu importantul fapt că “aici toți suntem directori, ȋn afară de tine”. Wow! Ce primire originală! Și ce firmă originală, compusă doar din directori! Ȋmi venea să-i ȋntreb: “Și ce făceați pȃnă să vin eu? Vă dădeați singuri ordine și tot voi le executați? Sau făceați o spirală și transmiteați ordine de la unul la altul?”

 Propoziția imperativă care mi-a bȃntuit metafizicul pe tot parcursul șederii mele la acea firmă a fost: “Las-o așa!” Cum așa? Uite-așa….Firma era de formație comunistă, de orientare “pe loc”. Schimbarea era considerată un sacrilegiu. Mi-am pus problema de multe ori dacă nu exagerez cumva cu partea estetică. Lăsȃnd estetica la o parte și abordȃnd o viziune practică, consider că e de bun simț să ai ȋn firmă documente scrise clar și materiale promoționale (dacă există) făcute ȋn altceva decȃt Word și Paint. Ce era ȋn firma aia…se adresa, probabil, strict creierului bătucit de formule și calcule al unui inginer. Eu, tȃnără angajată pe marketing, nu atinsesem nivelul de ȋnțelegere necesar pentru a percepe subtilitățile unui bloc de text scris greoi și alambicat, care se vroia scrisoare ȋn scop publicitar. Așa că, mucoasa de mine și-a permis să le modifice și să vină cu propuneri noi, mai lizibile și mai plăcute ochișorului conectat la un creier de non-inginer. Partea bună a fost că i-a plăcut șefului, deși nu-mi ceruse să mă ȋnham la modificarea ȋntregii zestre vizuală și verbală de marketing a firmei. I-a plăcut șefului, dar se pare că a deranjat pe alții din dulcea lȃncezeală ȋn care dormitau. Puștoaica de mine, cum am ȋndrăznit eu să tulbur sănătatea galben-bolnăvicioasă a firmei aducȃnd Corel Draw – armă biologică letală…?

Ȋmi clăteam și eu ochiul cu o prelucrare grafică, cȃnd deodată auzeam: “Ce faci acolo? Ce faci cu aia?” Eu explicam, timid, modificările pe care aveam de gȃnd să le aduc, după care urma replica: “De ce s-o modifici?!!!! Las-o așa! Pȃnă acum așa le-am dat-o oamenilor!” Mda…și pȃnă acu cȃțiva ani statul ȋți dădea repartiție pe un loc de muncă. Și mai ce?

Ajunsesem să aud de atȃtea ori pe zi “Las-o așa!”, ȋncȃt ȋmi venea să-mi fac o listă de argumente, ca să ȋnțeleagă și ființa matematică din fața mea că mesajele alea se adresează unor oameni, care le procesează ȋntr-un mod…nu tocmai matematic de cele mai multe ori.

Ce mă distra cel mai mult era cȃnd ȋmi prezentam munca ȋn fața lor și șeful (ȋncȃntat) le cerea părerea. Cocoanele, vădit șutate ȋn orgoliul lor de inginer care e creat de facultate să fie bun la toate (inginerul să fie bun, nu orgoliul lui), se uitau la mine ca la un extraterestru venit să cucerească Bucalele și scoteau cȃte o perlă-gogoașă de genul: “Da linia aia de ce ai pus-o acolo? Aia de ce ai facut-o verde? Aia nu era mai bine s-o pui la mijloc?” Cu un zȃmbet victorios, le prezentam pe scurt cȃteva reguli de bază din designul grafic, iar răspunsul cu care mă onorau era o mimică greu de descris aici – cam cum e fața unui vegetarian care a aflat că salata pe care a mȃncat-o conținea bucățele de fund de porc 😀  Punctul culminant era cȃnd mai băgau cȃte un comentariu picant de genul: “Mda…asta e o chestie psihologică…” Ciupercuțelor, voi aveți de-a face cu psihologia cum am eu de-a face cu proiectarea de arme automate J

“N-o mai modifica! Las-o așa!” Ajunsesem să izbucnesc ȋn rȃs de fiecare dată cȃnd auzeam ȋntȃmplător, chiar și pe stradă, “Las-o așa!” Oare de ce unii sunt atȃt de ȋngroziți de schimbarea unor documente nevinovate?

Ei erau ingineri, băieți destepți, antrenați să rezolve orice problemă. Ei știau și marketing și psihiologie (incredibil, fără să citească nicio carte ȋn domeniu!), ȋși puneau singuri și diagnostice medicale, ce mai, ființa umană completă. Aveau și ei un punct slab…Nu știau să creeze materiale publicitare adresate oamenilor inferiori lor…

Cȃndva, am cunoscut și un inginer care considera că meseria care i se potrivește cel mai bine este dictator suprem al lumii…și nu glumea…

Mai 6, 2010 - Posted by | Uncategorized | , , , , , ,

4 comentarii »

  1. Totusi o intrebare ramane… de ce au angajat la acest club de sefi care stiu tot, pot tot si nu vor sa schimbe nimic, un marketar?

    Comentariu de pasiivorbelor | Mai 7, 2010 | Răspunde

  2. O sa fie o poanta buna ce urmeaza sa zic… Era foarte multa treaba de facut. Incarcarea posturilor era inumana, asa ca aveau nevoie de un iepuras la care sa-i paseze activitatile de rutina. S-a nimerit ca iepurasul sa se implice in imbunatatirea imaginii companiei pe piata si seful nu a zis nu… M-a amuzat grozav cand nevasta-sa (sefa) a zis ca vai, ce bine ca sunt acolo, sa preiau toate activitatile de rutina care ii mancau sefului timpul; acum lui ii ramane mai mult timp sa se ocupe de marketing :))) Am crezut ca nu aud bine, ca am halucinatii. El? Marketing? Ce facea el nu era marketing. Mai ramanea sa ma ocup eu de proiectare de motoare, daca tot facem schimb de activitati.

    Comentariu de ramificat | Mai 7, 2010 | Răspunde

  3. Amuzant, ca de obicei ;)) Ma enerveaza oamenii astia care nu accepta ceva NOU si BUN, ca nu neaparat tot ce e nou are calitatea asta. Si in plus, ceva nou poate si usura munca individului … Dar deh, daca ai zis ca era o firma cu orientare comunista, nu ma prea mir.

    Comentariu de miscellaneous11 | Mai 7, 2010 | Răspunde

    • Aici e mai mult decat neacceptare; e frica dusa pana la angoasa :)))) S-o fi vazut cu cata groaza spunea „”Las-o asa!” E de-a dreptul penibil. Cine stie de ce erau cucoanele alea asa speriate de schimbare…

      Comentariu de ramificat | Mai 7, 2010 | Răspunde


Lasă un răspuns

