Întâmplări de la angajare

Just another WordPress.com weblog

Protejaţi-vă la locul de muncă!

Vin sărbătorile şi, o dată cu ele, pericole ne pândesc la tot pasul…mă refer la locul de muncă, desigur. De parcă n-ar fi fost de ajuns panica şi isteria care-i apucă pe unii în pragul sărbătorii Naşterii Domnului, zilele trecute, păstorul turmei de aici – zis „şăfu” – a adus-o pe post de mag pe o cucoană plină de gânduri bune, să ne instruiască în legătură cu protecţia muncii.

Obişnuiti cu băbuţa flegmatică de dăţile trecute, care avea un puternic dar hipnotic – ne adormea de cum deschidea gura, ne-am adunat, sictiriţi, căscând, în sală. Când colo, înfiptă bine cu picioarele în pământ, în faţa noastră şedea o muiere voinică, pe la 55 de ani, roşcată, cu părul puţin vâlvoi, pasională, cu o voce puternică şi convingătoare. Femeia avea un talent nativ, asta-i clar. Era imposibil să nu fim atenţi, în special când a început să ne sperie legat de pericolele care ne pândesc de peste tot şi să ne descrie cu lux de amănunte efectele accidentelor de muncă.

Am băgat de seamă ca îi place să fie martoră la durere – printre cazurile enumerate de ea erau: o femeie care a rupt o bucată de hârtie la nivelul ochilor, citez „şi-a tăiat corneea de la un capăt la altul cu hârtia şi i s-a scurs ochiul”, un bărbat care a căzut de pe scară, şi-a rupt mâna şi, citez „i s-a rupt osul şi i-a ieşit prin piele”, alta care s-a ars cu abur pe faţă (aici prefer să nu intru în detalii…).

Poate nu ştiaţi, dar pericolele ne pândesc de cum ieşim din casă, drumul spre locul de muncă e plin de hoţi, agresori şi maşini care circulă neregulamentar. Apoi, la locul de muncă sunt cabluri peste tot, e plin de cabluri şi oricând putem găsi inundaţie de la cei de sus (s-o fi referind la potopul biblic? :)))), iar cum apa conduce bine curentul electric…ehei…

Să nu uităm că peste tot există scări (poate în lumea ei :P); indiferent dacă au multe sau puţine trepte, sunt periculoase. Doamna roşcată ne-a mai sfătuit să lăsăm la o parte alte activităţi atunci când coborâm scările. Şi atunci…l-am simţit tensionat pe colegul meu şi, când m-am uitat mai bine la el, am realizat că crăpa de râs. Of, bărbaţii ăştia. Dacă l-aş vedea pe unul făcând activitatea la care se gândea colegul meu în timp ce coboară scările…cred ca i-aş da un premiu! 😀

Punctul culminant a fost când cucoana a scos un extinctor şi ne-a întrebat: „Câţi dintre voi ştiu să folosească extinctorul din dotare?” Se uitau toţi la ea ca…oile. Îmi venea să-i spun: „Stimată doamnă, la noi nu se cheamă „extinctor”, ci „instinctor” (a se vedea un articol anterior).

Periodic, avântul cucoanei pălea şi trebuia să se oprească şi să ia un gât de apă, cerându-şi scuze, că doar e din cauza răcelii şi, după cum ea spunea, „nu e vocea ei”. Îmi venea să-i spun: „Dar a cui e daca nu e a ta? A demonului care vorbeşte prin tine?” :))

Ca să nu mai zic de „lucrul la înălţime”. Mai nou, şăfu’ hotărăşte ce înseamnă „lucru la înălţime”, după cum vrea muşchiu’ lui. Oare la capitolul ăsta intră şi tocurile de 12 cm? 😛

Mă uitam la cucoană şi mă întrebam când o să termine, totuşi. Programul nostru se terminase şi ea continua, plină de pasiune. Când credeam că a terminat, zicea: „Şi acum să trecem la următorul capitol!”.  E ora de tortură psihică sau ce?

Într-un final, a propus ca, pe viitor, să facem şi un exerciţiu practic, la care să participe echipa de intervenţie şi echipa de acordare a primului ajutor. Care-or fi alea? Şi partea cea mai interesantă va fi atunci când vom da foc la o lavetă în curtea firmei. Lavetă? De ce tocmai lavetă? Există o multitudine de alte lucruri interesante la care am putea da foc: facturile, corespondenţa externă, pletele directorului financiar şi, nu în ultimul rând, mustaţa şăfului. Oricum, chiar şi cu o banală lavetă în flăcări, bănuiesc că tot o să iasă de-un spectacol pe cinste pentru clienţii care o să treacă pe-acolo şi o să vadă o gloată de angajaţi fâsâind stingătorul peste flacăra anemică.

După iniţiativa cu laveta, cucoanei i-a pierit de tot avântul şi ne-a lăsat să plecăm acasă, pe străzile capitalei, pline de pericole…

Decembrie 16, 2011 Posted by | Uncategorized | , , , | 2 comentarii